Lód jest trwałym, półprzeźroczystym blokiem występującym na terenach pokrytych śniegiem. Korzysta z tej samej tekstury na każdej z sześciu ścian. Blok dodano w wersji 1.0.4 zaraz po bloku śniegu. Jeśli umieścimy blok wody obok lodu ta zostanie zamrożona, przekształcając się w lód.
Lód możemy niszczyć każdym narzędziem oraz ręką, jednak używanie kilofa przyspiesza ten proces. Jeżeli pod zniszczonym blokiem lodu, znajduje się inny blok, lód przemieni się w wodę, w przeciwnym razie roztrzaska się podobnie jak szkło.
Jeśli światło ma odpowiednio dużą emisję (co najmniej 12) może topić lód. Słońce w żadnym przypadku nie topi lodu. Pochodni nie można umieszczać na tym bloku.
Chodzenie po lodzie wygląda jak poślizg.
INFORMACJE:
- Typ: blok trwały
- Wymagania: brak
- Przeźroczystość: częściowa (-2 światło)
- Fizyka: nie
- Światło: nie
- Odporność: 3
- Narzędzie: kilof
- Składowanie: nie