Powietrze jest niewidocznym nie trwałym blokiem oraz nie posiada rzadnego koloru. Jako takie nie jest postrzegane jako blok. Powietrze może zostać usunięte oraz utworzone poprzez usunięcie lub umieszczenie innych bloków. Powietrze oraz inne nietrwałe bloki są tylko miejscem, w którym gracz, zwierzęta oraz potwory mogą się poruszać.
Kiedy znajdujemy się pod wodą, wypłynięcie z niej i zetknięcie się gracza z powietrzem powoduje uzupełnienie bąbelków. Kiedy jakieś bloki nas przygniotą zaczynamy się dusić, zetknięcie z powietrzem przerywa ten proces.
INFORMACJE:
- Typ: blok nietrwały
- Wymagania: brak
- Przeźroczystość: tak
- Fizyka: nie
- Światło: nie
- Odporność: brak
- Narzędzie: brak
- Składowanie: nie
W grze wyróżnić możemy dwa typy chmur - chmury dwu i trójwymiarowe. W ustawieniach gry możemy przełączając "Fast/Fancy" możemy wybrać "Fast" - dwuwymiarowe, bądź Fancy - trójwymiarowe.